2012. november 11., vasárnap

Batik másképp


Rátaláltam egy ( számomra) új textilfestési eljárásra, amelyet úgy hívnak, hogy Ecoprint. Amint az a nevében is benne van a lényegét a természetben rejlő lehetőségek adják: a növények, levelek színei, formái.
Mivel magyar nyelven nem találtam semmiféle útmutatást, kénytelen voltam arra hagyatkozni, amit megértettem az angol, illetve kevés számú német leírásokból - na, meg persze a kísérletező kedvemre!
Abból nem volt hiány, hiszen ilyenkor ihletforrás, inspiráció akad bőven.
Ahogy az majd látszik a képeken is,első lépésben ún. kis kötegeket, csomagokat kell készíteni, úgy, hogy a textilre elhelyezzük a leveleket, virágokat, majd feltekerjük, akár egy ágra is, vagy fémdobozra, aztán elkötözzük.
Ezután legalább egy éjszakára timsós, vagy rézgálicos oldatban pácoljuk, utána legalább egy órán keresztül gőzöljük.
És itt még nincs vége! Mert néhány napig hagyni kell száradni, akkor sokkal szebb lesz az eredmény. Sőt van aki egyenesen néhány hét száradási időről beszél!
Én ennyit nem bírtam várni.
Az eredmény esetleges, mint a batiknál általában. Függ a textil minőségétől, vastagságától, meg ki tudja még mitől...
Ezek itt kezdeti próbálkozások, sikeresek és kevésbé sikeresek. Mindenesetre engem elvarázsolnak azok a finom színek, felületek, formák, amelyek létrejönnek. Szeretném majd ezeket egy kicsit továbbgondolni, képpé formálni, felhasználni báboknál stb.


























Nincsenek megjegyzések: